onsdag 24 december 2008

Dt layout



Satt och väntade in julafton igår med lite scrappande, använt en skiss av Karin/Kajsaloppan som inspiration. Det är så skönt att scrappa efter skisser ibland, inte behöva tänka för mycket. Papper från Kaiser och Coredinations. Det är så häftigt att riva i corepapprena och en annan färg ploppar upp.

Nu är det snart dags att skicka barn och sambo till svärföräldrarna, och jag själv ska jobba ett par timmar, så för mig börjar julafton vid femtiden ungefär. Då är det hem till mamma som gäller...hennes goda köttbullar mmmm....Och otåliga barn som väntar på tomten, och i år har jag hört ett rykte att tomten skulle göra ett litet personligt besök till alla våra snälla sockerstinna barn ;-). Sen väntar det vanliga kaoset...paket ligger i stora högar, papper som flyger överallt, barn som tjuter av glädje, vuxna som plockar papper och snören i otroliga mängder, barn som leker vilt med sina klappar, vuxna som kollapsat i soffan med glöggen i högsta hugg och en chokladpralin hängande i mungipan..............Jag älskar julen!

4 kommentarer:

sidsel sa...

hej hej ller ska jag säga hohoho är det några snälla barn här.
Kommer att sakna er i kväll ha det nu så fint vi syns snart. God Jul till er alla jule kram från sidsel PS hälsa tomten;)

Unknown sa...

God Jul Ammi! Kram Pia

Vicki sa...

Kom där någon tomte till er på julafton?

Blev barnen glada för sina paket?

Vicki

Ulle sa...

Jättefin! Gillar "renheten" i LOen ...