torsdag 20 november 2008

Julmarknad

Så, nu har jag stått på min allra första julmarknad. Den hölls på mitt arbete, var lite nervöst när det är så många man känner, konstigt , men hade varit lättare med helt okända människor på nåt sätt. Men det var jättekul, hade med mina tändsticksaskar och julkort, och min väninnas fantastiska smycken. Fick sålt mycket, mest kort faktiskt. Men mycket askar och en hel del smycken, så det var helt klart lyckat :-).
Det som var mest roligt var att få visa mina arbetskamrater vad det är jag pysslar med när jag inte arbetar. Satt och målade stämpelmotiv medan jag sålde, och det var nog bra, många trodde att det var nåt slags tryck på korten hehe.
Det sötaste på hela dagen, en liten tjej som stod bredvid mig i säkert en kvart (hennes farmor fick inte med henne därifrån), kom med dagens sötaste kommentar: - Men..... du kan ju måla innanför linjerna, vad du är duktig! Och klappade mig på armen. Riktigt liten sötnos :-)

2 kommentarer:

Pirayan sa...

Va kul att det gick bra -grattis! Fast det är ju inte så konstigt - du gör ju jättefina saker!

Vicki sa...

Inne och kikar lite.

Är det saker som du själv pysslat med som du sålt på marknaden?

Vicki