måndag 6 oktober 2008

Rolig vikning!





Hittade en kul variant på kort i en engelsk tidning jag köpte för ett bra tag sen. Tyckte det var snyggt när blommorna svävar inuti kortet, vad tycker ni?
Och om det är nån som vill göra det, så gör man såhär (ska förklara så gott jag kan):
Man skär ut 2 bitar Cs som är 4x6 inches, och en bit mönstrat som är 4x6". Skåra det mönstrade pappret vid 2", 3" och 4". Vik till en W-form. Sätt fast cardstocken på insidan av det mönstrade pappret så det blir en V-form kvar inuti kortet. På V-formen fäster man utstansade eller klippta blommor...färdigt! Hoppas nån fattar hur jag menar, annars...fråga :-)!

7 kommentarer:

Unknown sa...

vilken rolig vikning!!! Hur gör man? *S*

Anonym sa...

Vilken fräck vikning den måste nog testas.
//Monica

BellaMio sa...

Så skoj med nya saker! Och lika snyggt som vanligt hos dig!!!

Tack för du delar med dig till oss. :-D

Sofie sa...

Jättefint kort och tack för beskrivningen.

Sofie

Lena Svensson sa...

fattar faktiskt... tror jag :) nej men det ser jättefint ut... ska kanske ta o testa själv...

Anonym sa...

Vilken rolig! Den vill jag testa! :)

Anonym sa...

Mycket snyggt sen jag var här. Tack för dina kommentarer. Nu har jag altrat boken jag fick av dig :o)